Jak skutecznie egzekwować świadczenia w przypadku odmowy od ubezpieczyciela

(Ocen: 2)

Spory i rozbieżności w ocenie sytuacji w przypadku występowania o odszkodowania są jak negocjacje biznesowe – warto mieć w ręku konkretne argumenty. 

Jakie i jak je przygotować? Wyjaśniamy poniżej.

Polisę wykupuje się po to, aby w razie kłopotów otrzymać wsparcie finansowe lub rekompensatę. W rzeczywistości czasem bywa tak, że otrzymanie świadczenia nie jest takie proste i niezbędne jest odwołanie. W innych sytuacjach poprzestajemy na decyzji towarzystwa ubezpieczeniowego co do wartości wypłaty, nie mając świadomości, że może być większa niż zaproponował ubezpieczyciel. 

Poznaj historię Pana Jana, który miał polisy w dwóch różnych towarzystwach ubezpieczeniowych — A i B.

W roku 2020 Pan Jan doznał urazu, skręcając staw kolanowy. Natychmiast zgłosił zdarzenie obu ubezpieczycielom. Towarzystwo A oceniło trwały uszczerbek na 3% i wypłaciło kwotę 1200 złotych. Natomiast firma B odmówiła wypłaty, twierdząc, że uraz nie spowodował trwałego uszczerbku.

Niezadowolony z decyzji firmy B, Pan Jan postanowił z pomocą Q Broker wystosować odwołanie  i dostarczyć dodatkową dokumentację medyczną. To właśnie ten krok okazał się kluczowy w dalszym biegu wydarzeń.

Towarzystwo A po ponownej analizie dokumentacji i argumentów odwołania, postanowiło podnieść stopień trwałego uszczerbku do 8% i dopłaciło Panu Janowi kwotę 2000 złotych. Zmiana ta była wynikiem wszechstronnego rozważenia  dostarczonej dokumentacji, co pokazuje, jak ważne jest wystosowywanie odwołań i uzupełnianie spraw o pełną dokumentację medyczną.

A jakie stanowisko przyjął drugi ubezpieczyciel? Po powtórnej analizie oraz uwzględnieniu nowych dokumentów firma B uznała swoją odpowiedzialność, ustalając uszczerbek na poziomie 10%. W rezultacie wypłaciła Panu Janowi odszkodowanie w wysokości 7000 złotych. 

Łącznie Pan Jan uzyskał finalnie odszkodowanie o wartości 10 200 zł, w miejsce pierwotnie zaproponowanej kwoty 1200 zł. 

Historia naszego klienta ukazuje, jak ważne jest nie tylko zgłaszanie zdarzeń ubezpieczycielom, ale również skrupulatne przygotowanie dokumentacji medycznej oraz odwołań. Nawet w sytuacjach początkowej odmowy, możesz i powinieneś zawalczyć o swoje prawa. Pamiętaj, że konieczne będzie  przygotowanie stosownych i kompletnych informacji oraz właściwych argumentów na podstawie umowy ubezpieczenia.

Powiązane wpisy:

Qmam Życie

Zapisz się do newslettera „Qmam Życie” i bądź na bieżąco w tematyce ubezpieczeń zdrowotnych i grupowych. Dzięki naszym artykułom oszczędzisz czas i pieniądze.