Z artykułu dowiesz się, jak zoptymalizować koszty benefitu w postaci opieki medycznej w kontekście wzrostów cen.
W ostatnich latach wyzwaniem dla firm stały się podwyżki cen w programach opieki medycznej. Przyczyną jest wzrost kosztów na rynku usług medycznych. To przekłada się na ceny pakietów oferowanych przez kluczowych dostawców usług medycznych: PZU Zdrowie, Allianz, Compensa, TU Zdrowie, LUX MED, Medicover, ENEL MED.
Zazwyczaj umowy ubezpieczeniowe są zawierane na rok z prawem do kontynuacji lub na czas nieokreślony z zapisami dotyczącymi waloryzacji cen. Waloryzacji, czyli wzrostu cen. Informacja o podwyżce stawki nie jest przyjemna. Zarówno dla pracodawcy, który często finansuje całościowo np. najniższy pakiet, ale także dla samych pracowników, którzy dopłacają i wybierają szerszy zakres lub opcję partnerską/rodzinną.
Profesjonalne wsparcie brokera ubezpieczeniowego może okazać się kluczowe w procesie negocjacji stawek.
Przykład z życia
Jeden z naszych klientów, obsługiwany w ramach programu prywatnej opieki medycznej, stanął przed wyzwaniem podwyżki stawek dla około stu pracowników. Otrzymał pismo od dostawcy opieki medycznej informujące o zwyżce stawek aż o 40%, podnosząc cenę pakietu z 80 zł na 112 zł miesięcznie na jednego pracownika.
W obliczu tej sytuacji jako broker ubezpieczeniowy wsparliśmy klienta w procesie negocjacji warunków podwyżki. Jak przebiegał ten proces? Pierwszym krokiem było zweryfikowanie oczekiwań dotyczących zakresu opieki medycznej. Ustaliliśmy jakie elementy są kluczowe. Następnie przystąpiliśmy do analizy rynku, kontaktując się z innymi dostawcami oferującymi opiekę medyczną.
Po zebraniu ofert i dokładnym przeglądzie rynku wyłoniliśmy najlepszą propozycję, która mogłaby sprostać oczekiwaniom klienta. Z tą konkurencyjną ofertą w ręku, przystąpiliśmy do negocjacji z dotychczasowym dostawcą opieki medycznej. W trakcie rozmów wyjaśniliśmy nasze oczekiwania oraz przedstawiliśmy konkurencyjne oferty, co pozwoliło nam uzyskać korzystne warunki dla klienta. Wskazaliśmy, że tak wysoka podwyżka jest nie do zaakceptowania. Ostatecznie dostawca zgodził się obniżyć poziom podwyżki z początkowych 40% na akceptowalne dla klienta 20%. Dla firmy była to istotna zmiana, biorąc pod uwagę finansowanie składki za pakiet podstawowy.
Klient był zadowolony z takiego obrotu sprawy. Podjął decyzję o pozostaniu u dotychczasowego dostawcy. A my, jako broker ubezpieczeniowy wspieramy tego klienta we wszystkich sprawach dotyczących obsługi opieki medycznej, w tym także w reklamacjach, które u każdego z dostawców się zdarzają. Nasza rola nie kończy się na negocjacjach, ale obejmuje pełną opiekę nad programem ubezpieczeniowym.
W dobie dynamicznych zmian rynkowych i ekonomicznych skorzystanie z doświadczenia brokera ubezpieczeniowego może przynieść realne korzyści dla firm inwestujących w opiekę medyczną dla swoich pracowników. Doświadczeni partnerzy nie tylko pomagają w uzyskaniu konkurencyjnych warunków finansowych, ale także pozwalają utrzymać wysoką jakość świadczonych usług dla pracowników.